Učenci od prvega do petega razreda se lahko po pouku s prijavo staršev vključijo v oddelke podaljšanega bivanja. Tam se učenci sprostijo, učijo, opravljajo domače naloge in druge obveznosti ter sodelujejo pri kulturnih, športnih, umetniških in drugih dejavnostih. Vsebine podaljšanega bivanja izhajajo iz vzgojno-izobraževalnih ciljev pouka ob upoštevanju interesov, potreb in želja učencev. Podaljšano bivanje traja do 16.30. Sistemiziranih je 87 ur podaljšanega bivanja v 8 oddelkih.
Program podaljšanega bivanja:
POUK | PODALJŠANO BIVANJE |
||
5. ura | 12.00-12.45 | 11.55-12.45 | Kosilo, sprostitvene dejavnosti, interesne dejavnosti, ustvarjalno preživljanje časa. |
6.ura | 12.50-13.35 | 12.45-13.35 | Kosilo, sprostitvene dejavnosti, interesne dejavnosti, ustvarjalno preživljanje časa. |
7.ura | 13.55-14.40 | 13.35-14.25 | Samostojno učenje, sprostitvene dejavnosti. |
8.ura | 14.45-15.30 | 14.25-15.15 | Ustvarjalno preživljanje časa, popoldanska malica, ID. |
15.15-16.05 | Sprostitvene dejavnosti, ID. | ||
16.05-16.30 | Sprostitvene dejavnosti, ID. |
DEJAVNOSTI | OPIS | OPOMBE |
SAMOSTOJNO UČENJE | Učence se usmerja in navaja na samostojno opravljanje različnih učnih aktivnosti in obveznosti. Pridobljeno znanje utrdijo, razširijo, poglobijo, sistemizirajo in uporabijo v novih situacijah. | Samostojno učenje se okvirno pričenja eno uro po kosilu. Glede na to, da pri učencih koncentracija niha, se ga organizira v krajših časovnih enotah z vmesnimi krajšimi premori. Samostojno učenje ne sme trajati več kot 50 minut. Učitelj ga prilagaja glede na potrebe učencev. |
SPROSTITVENA DEJAVNOST | V tem času se učenci spočijejo in si naberejo novih moči za delo. Učitelj zagotovi pogoje za sprostitev in pri tem učence spodbuja, jim svetuje, se dogovarja in sodeluje z njimi. | Sprostitvena dejavnost se izvaja neposredno po pouku oz. kosilu in po usmerjenih dejavnostih. Čim več časa učenci preživijo zunaj. |
USTVARJALNO PREŽIVLJANJE ČASA | Ta dejavnost je namenjena razvedrilu, sprostitvi in aktivnemu počitku. Učencem se omogoči ukvarjanje z različnimi vsebinami po njihovem interesu, s katerimi razvijajo ustvarjalnost na različnih področjih. | Ustvarjalno preživljanje časa sledi sprostitvenim dejavnostim oz. se z njimi prepleta. Učenci med tem časom obiskujejo tudi interesne dejavnosti. |
PREHRANA | V času OPB sta organizirana kosilo in popoldanska malica. Pri jedi se učenci učijo primerno obnašati, pravilno uporabljati jedilni pribor, spoznavajo pomen higienskih navad in zdrave, uravnotežene prehrane. | Učenci prihajajo na kosilu po razporedu, ki upošteva prilagoditve v času širjenja okužbe s SARS-CoV-2. Popoldansko malico prevzame učitelj in jo ob dogovorjenem času razdeli učencem, ki jo pojedo v učilnici. |